Inofensiv?


L-am inceput si sters de mai multe ori…m-am gandit ca nu are nici un sens..si apoi mi-am zis ca asta e natura romanului..sa creada ca esueaza..si mai bine nu mai incearca deloc..asa ca l-am inceput iar si de data asta o sa il si continui…Snake publica lucruri care zguduie..si mi-a raspuns la un comentariu ..cu un cutremur de cuvinte…si am realizat ca de oameni ca ea as vrea sa fiu condus..(nu ca cineva ar putea sa ma conduca vreodata cu adevarat) .. dar un caracter ca al ei foarte rar apare..

In ultimele zile am tot evitat sa intru in polemica cu lumea pe “subiectele zilei”: Basescu, taierile de salarii si pensii, mizeria de politica fiscala impusa cu girul FMI..dar s-au adunat multe evenimente care m-au cutremurat prea mult si nu pot sa tac si sa ma bucur de soarele acesta cald..nu pot… cand vad batrani ce cauta in gunoi si plang….cand vorbesc cu bunici ce au muncit o viata si acum plang…cand colegii mei tineri, casatoriti, uita sa mai zambeasca pentru ca se gandesc cu groaza la pruncii lor pe care vor trebui sa ii creasca cu o indemnizatie de 600 Ron, sau de 800 sau de cat dracului o sa fie…simt ca nu mai putem ..

Auziti ba: NU MAI PUTEM! AM AJUNS LA LIMITA! si fereasca Dumnezeu sa fiti pusi fata in fata cu noi…suntem putini, stiu asta..multi citesc si rad..

Domnule Boc si domnule Basescu, imaginati-va doar 10.000 de oameni furiosi, care va cauta….oameni simpli, ca mine, care nu mai pot…va ganditi ca nu se va intampla niciodata..mai ganditi o data…Ganditi-va doar! O clipa!

Stiu, sunt doar un prost, un naiv, ce inca mai spera ca se va schimba ceva, vreodata, aici ..in tara asta amortita..

Mentalul colectiv e inca de tara invinsa, resemnata..dar retineti ca nu e moarta definitiv..si s-ar putea sa aveti o mare surpriza curand…

NU dau sfaturi, NU amenint, NU instig..va spun doar ca oamenii sunt acolo, foarte aproape..ati trecut limita si acum s-ar putea sa regretati..ne-ati dus in Infern si sperati ca totul va fi ok..va inselati.

Ca putini altii, SUNT INOFENSIV, DAR GANDUL MEU E CRIMINAL

5 comentarii

  1. Iulian, aici e cauza: „Mentalul colectiv e inca de tara invinsa, resemnata…” Vei vedea ca nu se intampla nimic. Ca unii dintre noi se revolta e adevarat. Poate innebunim, poate cedam nervos, poate ne vom sinucide, poate vom muri de inanitie, dar… in final… habar n-ai cat poate duce romanul! Adica orice si oricat! Aici e problema. Romanul n-are verticalitate, mandrie, limita. Si asta s-a vazut de-a lungul istoriei indepartate dar si recente. Romanul se multumeste cu putin, cu foarte putin si chiar cu nimic. Ala care n-are nimic, nimic prefera sa se sinucida decat sa se uneasca cu altul in aceeasi situatie cu el si sa schimbe ceva.

    Nu ai un gand criminal! Ai o atitudine absolut obisnuita pentru un OM NORMAL PSIHIC, nemanipulat, corect, onest, logic! Dar… la fel de adevarat este ca in fiecare om dormiteaza samanta de criminal. La unii ia foc, la altii scanteiaza, la altii ramane in coma toata viata. Nu uita ca in situatii limita de supravietuire omul devine canibal! Aici sa te gandesti. Putem asista la niste actiuni individuale socante! Da. E adevarat. Dar… in nici un caz nu vom asista la actiuni de grup, de mare amploare!

  2. Iulian, cu regret afirm că poporul român, sau poate doar o parte a lui, este un popor de resemnaţi. De acceptânzi. Cuvânt născocit de mine. Nu sunt Nichita Stănescu. Doar că am simţit cuvântul ca definitoriu pentru o stare care îi caracterizează pe unii.
    Noi ne agităm pe la colţuri, dar fără finalitate. Nu ştim să ducem nimic până la capăt. Nu suntem în stare să construim nimic, nici măcar propriile vieţi. Vorbesc la modul general…nu particularizez.
    Nu suntem francezi…ăsta e defectul nostru. Ne lăsăm mândria călcată în picioare. Nu dorim să fim respectaţi…pentru că dacă am dori, am face ceva pentru asta…şi cei ce ne conduc destinele ar ştii că trebuie să ţină seama de acest lucru.
    Dar ei ne ştiu slăbiciunile. Ştiu că totul se stinge aşa cum a şi început. Noi nu suntem în stare să ducem ceva până la capăt.

    I-ai văzut pe francezi? Mişcările lor de protest? Ei nu admit să îi ia nimeni peste picior, darămite să fie călcaţi în picioare. Nu admit. Punct.
    Noi nu numai că admitem, dar ni se pare firesc.
    O măicuţă de la mine de la bloc a zis că nu o să moară de foame. Va mânca muştar pe pâine…că de muştar şi de pâine îi vor ajunge banii!!!
    Ce mai poţi spune în faţa unui asemenea „argument”? Mai poţi zice ceva?

    E groaznic. E groaznic că după 20 de ani nimic nu s-a schimbat şi nu se va schimba. Nu cred.
    Eu cel puţin sper să plec în câţiva ani. Că am unde să mă duc şi ce să fac.
    Dar cei ce vor rămâne? Ei ce vor face?
    Noi chir nu vrem să vedem că guvernanţii nu dau doi bani pe noi.
    Ci doar foarte mulţi bani PE EI!!!!

    Cu multă revoltă. Şi nu doar cât cuprinde, ci cu mult peste!

Lasă un răspuns

