Masuri


<< Tot ce e mediocru in viata mea se datoreaza prejudecatii ca in viata e bine sa fii “intelept” in orice imprejurare. In fond, ce ne recomanda intelepciunea? Sa fim atenti, evitand riscurile , imprudentele si excesele. Sa facem totul cu “masura”. Si tocmai aceasta “masura” o regasesc la originea tuturor regretelor mele, a pasiunilor ratate, a nebuniilor netraite. N-am avut inteligenta sau norocul de a pricepe la timp, ca adevarata “masura” a vietii unui om nu se poate obtine decat prin “lipsa de masura”, dorind “fara masura”, indraznind “fara masura”, iubind “fara masura”. Nu stiu daca aveam calitatile necesare pentru a pune in practica ideea mea (de la batranete) ca “nebuniile” sunt mai recomandabile intr-o viata (atat de scurta!) decat o intelepciune searbada si cuminte. >>

OCTAVIAN PALER

Bucuresti, 13 Ianuarie 2006

 Un om pe care o sa il respect toata viata mea.. si ale carui cuvinte nu mai trebuie completate de altele..

2 comentarii

  1. Ai trecut cam repede peste subiectul acesta; trebuia să îl mai laşi…E frumos ce spune Paler referitor la „nebuniile netrăite”…seamănă cu regretul de a fi putut face, şi nu ai făcut..din partea cu „nu regret nimic din ceea ce am făcut”!
    Îmi spunea un prieten că atunci când gândeşti prea mult, atunci faci cele mai mari gafe! O fi aşa, n-o fi, el ştie mai bine…nu i-am cerut inerpretarea celor zise…
    Trec printr-o perioadă în care am atât de multe regrete din prima parte, aceea cu „aş fi putut face”, să îmi ajungă cât pentru două vieţi!
    Ideea e că nu mai contează!
    E ca în chestia aia în care alergi de unul singur şi ajungi pe locul doi… În fine!

    Voiam să spun că subiectul deschis de tine este unul foarte profund şi sensibil, şi mi-aş fi dorit, dintre cei ce te citesc, să fi rezonat mai mulţi!
    Nu chiar peste măsură de mulţi…doar mai mulţi!!!Ca să preiau substratul din context!!!

  2. Asa este Camelia..am trecut cam repede..si recunosc regretul..promisesem insa, ca azi apar urmatoarele 50 de curiozitati si incerc sa ma tin de cuvant cat mai des…
    Roxana, ca si tine, ca si mine , ca si multi altii, a inteles exact ce spune geniul Domnului Paler in aceste cuvinte…atat de adevarate, profunde , dureroase.. Am si eu, ca si tine , multe regrete, puse (cred eu inteligent 🙂 ) pe seama ratiunii, masurii..de care incerc si sper sa scap intr-o zi

Lasă un răspuns

