Oare asa e?


Lawrence Ellison, presedintele Oracle, le-a tinut urmatorul discurs studentilor care au terminat facultatea Yale. N-a putut sa-si termine discursul, deoarece a fost dat jos de pe scena:

„Daca ma uit la voi nu vad nici un viitor fericit, nu vad nici un director proeminent. Acum, sigur sunteti bulversati. Asta e normal. Totusi, va puteti intreba, cum vin eu, Larry Ellison, care n-am terminat facultatea, ca sa va judec pe voi, studentii celei mai renumite facultati? Stati sa va explic!

Deoarece eu, Lawrence Ellison al 2-lea cel mai bogat om al planetei, am picat la facultate si voi nu. Deoarece Bill Gates, cel mai bogat om al planetei, a picat la facultate si voi nu. Deoarece Paul Allen, al 3-lea cel mai bogat om al planetei a picat la facultate si voi nu. Si deoarece Michael Dell, care momentan este doar pe locul 9, a cazut si el de la facultate si voi nu. Si domnul respectiv este in ascensiune…. Acum, sunteti clar foarte bulversati! Si asta este foarte, foarte normal. Dati-mi voie sa va incurajez, n-ati terminat degeaba facultatea si n-ati facut degeaba rost de o diploma. N-ati pierdut 5 ani degeaba. Din contra, ati invatat sa munciti pentru bani putini, sa va faceti cunostinte si sa faceti cunostinta (mai deaproape) cu cuvantul TERAPIE. Toate acestea sunt foarte utile. O sa aiba lumea nevoie si de salahori ca voi. O sa aveti nevoie de cunostinte, de programare la terapie la un psiholog. Fiindca voi n-ati cazut la facultate, n-o sa fiti niciodata printre primii 10 cei mai bogati oameni de pe Pamant! Si va trebui sa va impacati cu un salariu patetic de 200.000 de dolari pe an, salariul urmand sa il primiti de la un fost coleg de facultate, care a cazut la examene si a fost dat afara! Acum, probabil va ganditi daca mai e vreo speranta pentru voi. Nici o sansa! Voi sunteti deja pierduti. Deja aveti creierul distrus in proportie foarte mare, …irecuperabila.

Acum, ma adresez celor care inca nu au terminat facultatea: LASATI BALTA FACULTATEA, FACETI-VA BAGAJELE SI PLECATI! Nu reveniti! Indepliniti-va visurile! Fiindca sigur va spun ca, daca vi se distruge creierul, veti disparea mai repede de pe scena afacerilor decat dispar eu acum de pe aceasta scena gratie agentilor de paza!”

5 comentarii

  1. Nu cred ca e chiar asa…are si facultatea rostul ei, macar sa te ajute sa stii unde sa cauti niste raspunsuri.
    Acum, adevarat sau nu, discursul asta cred ca are o idee foarte buna la baza: invata din jur exact ceea ce ai nevoie pentru a creste…si e clar ca o facultate nu se rezuma doar la asta, sunt si multe chestii de umplutura acolo, chestii care iti pot descuraja impulsul antreprenorial.

    O chestie amuzanta care ma uimeste in continuare: dintre prietenii mei, o buna parte din cei cu Politehnica in spate sunt azi antreprenori in diverse domenii. Dintre cei cu ASE, aproape toti sunt angajati si muncesc pentru altii. Oare e si asta un efect al indoparii cu „stiinte economice”?

  2. foarte adevarata partea cu ajutorul dat in privinta cautarii raspunsurilor..sunt total de acord si deasemenea cunosc foarte multi oameni ce activeaza sau au dezvoltat business-uri in domenii putin apropiate de trecutul lor educational..mie mi s-a parut interesanta abordarea in fata unor studenti Yale… 🙂

  3. Foarte tare…pe mine facultatea nu m-a ajutat la nimic altceva decat la obtinerea unei hartii.
    Am facut traduceri literare toata facultatea,pentru ca doar asta puteau corecta profesoarele. Cand am inceput sa lucrez ca traducator,inca dinainte de facultate,am lucrat ca traducator tehnic.Toata lumea imi sounea in facultate ca sunt nebuna ca vreau sa fac asta. Avand in vedere ca nu-mi spuneau nimic nou,stiu ca sunt nebuna,am continuat sa fac traduceri tehnice.
    Am dorit sa fiu unica! Pe Shakespeare l-au tradus cateva sute inaintea mea,insa manualul unei imprimante HP sau al oricarui alt echipament…este tradusa doar de mine.
    Facultatile noastre scot someri cu diplome,oameni pregatiti pentru un mediu de afaceri inexistent,pentru joburi care au murit odata cu Ceausescu.
    Fratele meu,a facut Constructii Aeronave la Politehnica,are si Master in Aeronave si brevet de zbor inca de la 18 ani….stiti un lucreaza domnul Inginer Aeronautic?…in publicitate…pentru ca atunci cand a vrut sa se angajeze in domeniul studiat in facultate…avea sanse la un salariu de 600 de lei(asta acum vreo 7 ani).
    So parerea mea este the same….we live in a shitty country!

Lasă un răspuns

