Domnu’? Goe?


De cand am reinceput sa fac naveta ( a existat o perioada lunga de timp in care am pendulat intre Bucuresti si Ploiesti, intrerupta apoi obiectiv…) am redescoperit placerea de a intalni personaje despre care sa vorbesti, de bine sau rau, ele trebuie mentionate ….ei bine astazi am intalnit un nou exemplar, mai putin vazut de mine..sau cel putin nu asa cum l-am intanit astazi. Incerc sa redau evenimentele asa cum le am perceput eu…ora 07.20..tren accelerat, aglomeratie, bagaje, navestisti…cu putin efort gasesc locul inscris  pe bilet. In dreapta mea sta plictisita , o doamna ce discuta cu o copila cu niste ochi teribil de albastri asezata vizavi. In fata o alta doamna..grasuna si iritata probabil de o calatorie pe care trebuie sa o faca in loc de o cafea in fata televizorului cu telenovela de dimineata…o femeie modesta dar care te face sa crezi …din privirea sa ..ca e un om bun, modest si sincer. Langa ea, personajul principal ..tanar (25-27 de ani) si plin de viata…bermude si fata de porc, slapi si tricou polo cu gulerul ridicat, poarta mandru la gat trei lanturi de aur, firave si cu siguranta cumparate din salariul muncit greu al mamei de langa. Citeste, ziar de sport, binenteles…dar burta, ce se revarsa trista prin tricou, ne asigura ca singurul sport pe care l-a facut e spartul semintelor cu “baetii” la bloc…citeste sau priveste „sportivii din gazeta” si la un moment graieste: ”covrig” ..mama supusa ma priveste tematoare, apoi deschide geanta si ii da „pruncului” sau un covrig impletit… momente de tacere si mers lin…”pruncul” graieste din nou: ”Cola”..mama se supune din nou..deschide geanta magica si scoate o sticla de cola pe care o desface cu greu si i-o inmaneaza neghiobului care continua sa priveasca paginile de sport..nici o reactie…timpul zboara si gibonul graieste din nou: ”covrig”..din nou ..spre stupefactia mea..geanta se deschide si covrigul se indreapta catre personaj….rabdarea mea e pusa din nou la incercare si dovezile de mascul feroce ale acestui romanas tiganizat sunt de ajuns….E clar pentru mine, e un personaj. Am tot sperat sa aud macar un „Te rog”…..sau poate un „Multumesc” plapand…dar felul in care ii arunca mamei sale ziarul..istovit de atata sport intelectual..si comanda „Libertatea” ..pentru ca e timpul pentru ceva mondenitati, ma face sa imi doresc sa ma ridic si sa ii smulg capul impodobit cu gelul de rigoare….si doar atat….

7 comentarii

  1. bine v-am gasit dragilor….cu siguranta avem multe de vazut si de comentat din nou..despre fabuloasa noastra tara si fauna de aici…

  2. Hey,tu…constat cu spirit critic şi cu o mare bucurie că ai talent literar.

    Cel mai mult îmi plac punctele de suspensie…ale tale…că pe ale mele le-ai citit…Cred că, până acum, ţi-ai dat seama şi de ce.

    Sau nu?

    Mă definesc.

    1. Le-am citit si am inteles..cred ca intuiam cauza..si ma bucura constatarea ta relativa la partea literara. Sunt absolut convins ca te definesc si multe altele decat niste puncte de suspensie.

Lasă un răspuns

