SERIOSII


Despre esecuri si „succesuri” (cum ar spune o fatuca celebra) in afaceri s-au scris multe. Exista carti care dau retete de succes, ce si cum sa faceti, cum sa va feriti de faliment, cum sa cresteti fiecare aspect al afacerii……unele dintre aceste instrumente sunt utile dar nu va bazati doar pe ele….din experinta personala va spun ca afacerile nu se fac intr-un laborator, ci in lumea reala, acolo unde sunt oameni. Si, ne place sau nu, oamenii asa sunt: neseriosi, nevrotici, nebuni, invidiosi, necinstiti, mincinosi, incompetenti, rai s.a.m.d. Mi s-a intamplat (la inceput) sa fiu pacalit de o prima impresie favorabila si sa demarez lucrurile pentru cineva care dorea sa inceapa o afacere, si cand planul era aproape gata, dupa multa munca…omul nostru nu mai dorea nimic….fara alte explicatii….oameni de real succes nu?

Dar….asta nu inseamna ca oamenii nu pot sa fie si generosi, seriosi, buni, de incredere etc. Pur si simplu, fiind tot mai greu de stiut dinainte peste ce fel de oameni veti da, de obicei este mai bine sa presupuneti ce e mai rau si sa aveti apoi o surpriza placuta, decat sa presupuneti ceva bun si sa va treziti ulterior cu o surpriza foarte neplacuta. Mult succes!

 

Anunțuri

9 comentarii

  1. mare dreptate ai.. viata asta e grea rau de tot, dam peste tot felul de oameni, unii mai ciudati ca altii. Cel mai tare doare cand ai pretentii de la cineva.. asa ca mai bine ne asteptam la ce este mai rau, in speranta ca la sfarsit vom avea parte de o surpriza placuta!

  2. corect Iulian, sunt si eu patita, dar din pacate o atitudine prea suspicioasa si excesiv de prevazatoare poate dauna la un moment dat relatiei profesionale. Lucrez foarte mult cu straini si pot sa spun ca la ei promisiunile, chiar si doar verbale, conteaza si sunt respectate foarte mult. Trebuie sa ne mai educam in acest sens, dar cred ca spre aceasta incredere reciproca si respectare a promisunilor trebuie sa tindem si noi, mai mult decat spre o adancire a neincrederii..

  3. claudiu tu ai aflat devreme cum stau lucrurile cu seriozitatea oamenilor…si asta nu poate decat sa te ajute mult in viata

  4. Multumesc 🙂
    ce bine ar fi sa existe o solutie universala de tratat clientii neseriosi. Un fel de Axion pentru clienti, dai si dispare 🙂
    Chiar asa, ce faceti dupa o astfel de experienta neplacuta? Care e cea mai buna solutie pentru a sanctiona, chiar si daca doar moral, un astfel de comportament?

  5. nu va cunosc varsta ..dar am o rugaminte..nu „ce faceti?” ci ce faci? K?
    acum …eu nu am lucrat cu companii mari pana acum…lucrez intr-o multinationala (:( ) iar pe partea de consultanta (PFA) ma axez pe clienti mici si medii , pe start-ul…clientii neseriosi incep sa ezite inca de la semnarea contractului…si stiti mai bine decat mine cat conteaza lucrurile astea….de cele mai multe ori se sanctioneaza singuri si incerc sa nu lucrez cu cineva care persevereaza in neseriozitate..incerc de fiecare data sa vad unde am gresit eu si ce se poate face pt a nu repeta situatia neplacuta..

  6. nu ma protocolez eu atata..”faceti” tu si cititorii tai era ideea 🙂
    la partea cu multinationala – 😦 – corect
    In ce priveste clientii neseriosi..intradevar, din cand in cand ii ghicesti de la inceput, altadata insa doar dupa ce te-au pacalit serios, si atunci intervine dilema mea: e etic sa tragi adanc aer in piept, sa iti promiti ca a doua oara vei fi mai atent si sa mergi mai departe sau trebuie sa le demasti intr-un fel comportamentul, astfel incat sa salvezi alte potentiale victime?

  7. da …trebuie demascati si sincer …chiar daca nu e deloc moral …se intampla uneori sa le-o si platesti… 🙂 si nu ezit

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s