CARTI? MULTUMESC!


Lumea scrie….fosti presedinti, femei singure, prim-ministrii, moguli, parlamentari, manelisti, oameni de afaceri, curve superioare, vedete de carton, oameni de bine, preoti, intelepti, filosofi, frustrati, oameni buni si rai, cu totii am descoperit scrisul….fiecare in felul sau, fiecare in mediul si forma sa….pe bloguri, in ziare, pe situri de profil, in jurnale virtuale, carti tematice sau romane pretentioase …..generand reactii…schimband vieti…motivand sau umilind pe unii sau altii…..

 Cum ramane in schimb cu cititul?…cu citul de carti, reale, calde, cu miros special… cu serile in care citesti pana adormi…si abia astepti sa iei din nou cartea in maini si sa intri iar in vietile nesfarsite de acolo….

 In copilarie unul dintre cele mai ciudate vise pe care le aveam era sa imi construiesc o casa din carti…da da din carti…la propriu…sa pun in loc de caramizi carti..una peste alta,  sa le zidesc si sa am casa mea …facuta doar din carti….mi-am dat seama apoi ca pot face asta…ca pot pune cartile una peste alta si pot sa construiesc in mine …nu doar o casa…  chiar mai multe … o strada ..un oras…o lume…

 Am ales apoi ceva ….. sa imi cumpar in fiecare luna o carte…doar o carte pe luna…credeti ca e mult? si pentru ca in ultima vreme oamenii au redescoperit lectura reala…ma alatur si eu campaniei urmatoare
Librarie

P.S.1 – pentru voi ce inseamna cartile?

P.S.2 – va rog sa imi recomandati cartea voastra preferata (sau cartile preferate…sau doar o parte din ele…)

P.S.3 – Multumesc!

4 comentarii

  1. Carti preferate am prea multe ca sa le pot enumera aici;de fapt, sunt multe carti pe care le-am citit cu placere, multi autori extrordinari care au scris adevarate capodopere si nu cred ca as putea spune „uite , asta e cartea mea preferata!”…totusi, „Nimic nou pe frontul de vest” de Gabriel Garcia Marques este o carte care m-a marcat prin felul in care este expus razboiul si psihologia uniu soldat care moare intrebandu-se ” …dar ce caut eu aici?…”

    Este printre putinele scriituri care nu elogiaza razboiul (aici fiind vorba de primul razboi mondial), ci dimpotriva, arata ca nu e nimic eroic in a ucide…si nici in a fii ucis pentru o cauza care nu e a ta…

    In alta ordine de idei, literatura pentru mine inseamna carte, iar nu altceva…nu carti audio, ecranizari sau mai stiu eu ce…pacat ca cititul nu mai e la moda…

  2. Sincer mie mi-a placut foarte mult „Regii Blestemati” de Maurice Druon…..este o carte cu vreo 3 volume foarte mari ….totalizand peste 1000 de pagini si pe care am citit-o in 3 zile( am lipsit de la cursuri si nu am dormit pana nu am terminat-o de citit)….ar mai fi si Sun Tzu ” Arta Razboiului”…. as mai avea si altele….ca doar sunt filoloaga…dar cred ca sunt suficiente momentan.
    P.S.: maine incer sa iti scriu Povestiri din Cripta ep. 2– Extraterestii exista….:)

  3. „Nimic nou pe frontul de vest” e remarcabila, intr-adevar (Bubu, i-ai incurcat un pic, e Erich Maria Remarque autorul).
    In rest, ca sa raspund la intrebarea postului, cartile inseamna pentru mine evadare. Citesc foarte multa beletristica tocmai pentru placerea de a ma transpune in alta lume, de a lua parte la o actiune diferita de ceea ce traiesc zi de zi. Carti care imi vin acum in minte: Erica Jong – Dansand spre America, Pierre la Mure – Moulin Rouge, Fowles – Magicianul, Colectionarul, Alex Haley – Radacini. Cand eram micuta eram pasionata de cartile politiste ale Rodicai Ojog Brasoveanu si ale lui Horia Tecuceanu…Ce vremuri.
    Si sa nu uitam si de cartile de business, foarte utile si ele.

  4. Pentru mine cartea este un mijloc placut de a invata….de a invata despre viata!O carte preferata….nu-mi vine nimic in minte pentru ca (trebuie sa recunosc) nu am citit destul,dar progresez.Din fiecare carte invat un lucru nou si total diferit.

Lasă un răspuns

